Klimatizace umí uspořit až 70 % nákladů  ve srovnání s jinými zdroji vytápění!

Klimatizace umí uspořit až 70 % nákladů ve srovnání s jinými zdroji vytápění!

Klimatizaci má řada lidí spojenou zejména s funkcí ochlazování v letních měsících, ale kvalitní klimatizace umí i topit. A výhodně. Některé klimatizace se dokonce specializují na funkci topení a ve srovnání s jinými zdroji vytápění vám mohou uspořit až 70 % nákladů!

 

„Stacionární klimatizace jsou vlastně tepelná čerpadla typu vzduch-vzduch. Jednoduše řečeno – neumějí jen chladit, ale i topit. Účinně, ale i maximálně pohodlně. Kvalitní klimatizace je možné ovládat na dálku a například pomocí chytrého telefonu spustit klimatizaci s nastavením topení dříve, než přijedete domů nebo na chalupu,“ říká Radek Vanduch, hlavní technik společnosti Panasonic Heating & Cooling Solutions.

 

Na jakém principu fungují?

Schopnost chladit i topit je u klimatizací postavena na přepínání ventilů. V létě klimatizace uvnitř chladí a venku topí. Pokud potřebujete získat v místnosti teplo, obrátí přepínací ventil směr a topí uvnitř a ochlazuje venku. Chladivo ve vnější jednotce má nižší teplotu než okolní vzduch, a proto může tuto energii absorbovat. „Množství takto absorbovaného tepla je transportováno systémem tepelného čerpadla do vnitřní jednotky, která tak vyfukuje teplý vzduch a ohřívá místnost,“ vysvětluje Radek Vanduch.

 

Při výběru sledujte SEER a SCOP

Při pořizování klimatizace s funkcí vytápění byste měli sledovat hodnoty SEER a SCOP. Hodnota SEER je ukazatelem energetické účinnosti pro celou chladicí sezónu a hodnota SCOP ukazuje energetickou účinnost zařízení pro celou topnou sezónu. Tyto hodnoty vám prozradí, kolik jednotek užitečného chladicího nebo topného výkonu klimatizace v průměru dodává z jedné jednotky elektrické energie za jednu sezónu.

Pro zimní provoz počítejte s tím, že při teplotách kolem 0 °C je velmi vysoká vlhkost vzduchu, takže venkovní jednotka může snadno namrzat. „V takovém případě se zařízení občas zastaví kvůli odmrazování. Odmrazování však probíhá velmi rychle a po jeho dokončení bude klimatizace znovu topit,“ říká Radek Vanduch.

 

Úspornost provozu při vytápění

Jak již bylo zmíněno – stacionární klimatizace jsou tepelnými čerpadly typu vzduch-vzduch a přinášejí uživatelům řadu výhod.

„Klimatizace značky Panasonic kromě rychlé instalace nabízejí i schopnost odvlhčovat a čistit vzduch. Ale především jsou účinné. Oproti přímotopu s nimi topíte přibližně třikrát až pětkrát levněji. Takže pokud byste za vytápění elektřinou utratili ročně například 60 000 korun, stálo by vás vytápění klimatizací na principu tepelného čerpadla ročně 15 000 korun,“ prozrazuje Radek Vanduch a doplňuje: „Obecně vzato, ve srovnání s jinými zdroji vytápění můžete s našimi klimatizacemi uspořit až 70 % nákladů na vytápění.“

 

Doporučené klimatizace Panasonic s funkcí vytápění

Příkladem zajímavé klimatizace, která byla vyvinuta s důrazem na funkci vytápění, je Panasonic VZ Heatcharge. Toto zařízení je určeno do rezidenčních i komerčních prostor, které kladou extrémně vysoké nároky na topný systém. Panasonic u této klimatizace využívá akumulované odpadní teplo, takže i v případě odmrazování toto teplo neustále ohřívá místnost.

Dalším příkladem je nástěnná klimatizace Panasonic Etherea, která je schopna energeticky účinného vytápění až do venkovní teploty –20 °C. Jednou z výhod modelu je funkce Aerowings 2.0, která zajišťuje koncentrované proudění vzduchu směrem dolů, takže je dosaženo efektu podobného podlahovému vytápění: teplý vzduch stoupá nahoru a naplňuje místnost, čímž zajišťuje příjemný pocit tepla.

 

Pro více informací o produktech a službách Panasonic navštivte www.aircon.panasonic.cz.

Stáhnout tiskovou zprávu   

Mohlo by vás zajímat

Panasonic v Česku posiluje brand awareness, sází na energetickou účinnost a sport

Panasonic v Česku posiluje brand awareness, sází na energetickou účinnost a sport


Panasonic v Česku posiluje brand awareness, sází na energetickou účinnost a sport

V březnu skončila kampaň Panasonic, která se především zaměřila na brand awareness značky v segmentu vytápění a chlazení. Kampaň se uskutečnila ve dvou fázích a kombinovala OOH reklamu, rádio spoty i digitální nástroje. Její exekuce je důkazem vzrůstajícího významu českého trhu pro...

Panasonic představil environmentální vizi na 250 let  i supervýkonná tepelná čerpadla z Plzně

Panasonic představil environmentální vizi na 250 let i supervýkonná tepelná čerpadla z Plzně


Panasonic představil environmentální vizi na 250 let i supervýkonná tepelná čerpadla z Plzně

Na prestižním březnovém veletrhu Mostra Convegno Expocomfort (MCE) v italském Miláně představil Panasonic Heating & Cooling Solutions další fázi své dlouhodobé environmentální vize. Tu společnost rozjela již v roce 1932 a v jejím rámci uvedla na MCE i řadu supervýkonných tepelných...

Panasonic představuje AC Select – online nástroj  pro výběr chlazení a vytápění

Panasonic představuje AC Select – online nástroj pro výběr chlazení a vytápění


Panasonic představuje AC Select – online nástroj pro výběr chlazení a vytápění

AC Select je nový online nástroj navržený společností Panasonic Heating & Cooling Solutions, který je určen profesionálům v oblasti vytápění, větrání a klimatizace. Nabízí komplexní a uživatelsky přívětivou pomoc při projektování optimálního systému vytápění a chlazení.   Online...